Gestiune |
Top Previous Next |
Conceptul de baza
Gestiunea implementata este una clasica bazata pe intrari si iesiri respectiv receptii si consumuri. Exista o fisa a stocului lunara in care se retin articolele care pot fi pe stoc. Articolele sunt definite prin codul de magazie. Mai avem de asemenea stocul curent in care se retin articolele la zi, acestea sunt definite prin codul de magazie si un cod de intrare in gestiune care poate fi indentic cu cel de magazie sau cu cel din receptia scriptica.
La fiecare inceput de luna se retine o fisa a stocului, intrarile si iesirile din acea luna. Pe baza acestora se calculeaza stocul la zi. Codul de magazie este folosit doar pentru legatura cu consumurile generate de WinArhi si trebuie sa fie identic cu codul de magazie dat de WinArhi. Gestiunea se tine de fapt pe baza codurilor de intrare introduse in receptii care nu sunt obligatoriu identice cu codurile de magazie. Articolele din stoc se ordoneaza dupa Numarul Curent.
Tab-ul Comenzi in lucru - afiseaza comenzile date in lucru (comenzile in lucru se dau din lista de oferte)
Editare - Permite editarea materialelor consumate din oferta (Se vizualizeaza doar acele materiale care au fost preluate din meniul OPTIUNI ->Preia articole) Opereaza in stoc - Opereaza consumurile de materiale in stoc de la comanda selectata. Inainte de operare, consumurile pot fi modificate manual. Filtru - afiseaza filtrele dupa care se pot sorta articolele Detaliat - afiseaza necesarul de materiale din oferta selectata
Tab-ul Miscari - afiseaza miscarile din gestiune
- acest buton introduce o miscare nouã, respectiv o intrare. La apãsarea butonului, programul va cere un nume pentru miscarea respectivã, aceasta poate fi chiar numãrul receptiei sau a miscãrii. În lista din dreapta avem toate articolele utilizate în WinArhi. În lista din stânga avem articolele care sunt în receptie. Prin apãsarea butonului , programul va adãuga automat în receptie articolul selectat din lista din stânga. Totodatã, se va activa câmpul numit „Cantitate”. Aici se introduce cantitatea receptionatã. Butonul „Cautã Cod (F12)” vã aratã o cãsutã de dialog în care se poate introduce un cod de magazie, acesta vã va „arunca” direct la articolul cu codul respectiv. Butonul poate fi apelat si prin tasta functionala „F12”. Butonul va sterge un articol din receptie.
- acest buton introduce o iesire nouã. Crearea unei iesiri este identica cu cea a unei intrãri. Iesirile se mai creaza si automat cand apasam Opereaza in stoc in tab-ul Comenzi in lucru - acest buton sterge miscarea selectata Operate in - afiseaza miscarile efectuate in luna si anul selectat Filtru - afiseaza filtrele dupa care se pot sorta articolele Detaliat - afiseaza cantitatile articolelor din miscarea selectatata
Tab-ul Stoc - afiseaza stocul de materiale din gestiune
- se poate previzualiza fisa de magazie pentru diferite luni sau ani - modifica ordinea articolelor din tabel - face refresh la stoc, in caz ca alt utilizator a facut miscari in stoc - se pot introduce sau sterge articole din stoc Stocul de materiale poate fi operat cu minus (în deficit). În fereastra de stoc, toate câmpurile pot fi editate. Astfel se pot executa diverse corecturi asupra stocului Butonul „+” introduce o linie nouã care poate fi completatã cu un articol suplimentar, astfel se permite gestionarea unor articole care nu au legãturã directã cu productia propriu-zisã de ferestre. Filtru - nefunctional in acest tab Detaliat - afiseaza cantitatile articolelor doar din miscarea selectatata
Tab-ul Setari
Este folosita gestiunea de materiale - daca este apasat, intreaba daca se opereaza in stoc in momentul trecerii de la comenzi in lucru la comenzi executate - se pot introduce sau sterge aticole care in gestiune au alt cod decat in baza de date Filtru - nefunctional in acest tab Detaliat - nefunctional in acest tab |